Друк

Розділ І.  Загальні засади

Стаття 1. 

Людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю.

Стаття 2. 

Рада учнівського самоврядування  – добровільне об’єднання учнів, мета якого – сформувати в учнів почуття патріота України; вміння співпрацювати на принципах партнерства, гласності, демократизму.

Стаття 3.

Символами учнівського самоврядування девіз.

Стаття 4. 

Рада учнівського самоврядування ДНЗ «Білопільське вище професійне училище» має свою структуру.

Стаття 5.

Учнівське самоврядування регламентує свою діяльність на підставі нормативно-правових актів: Конституції України, Всесвітньої декларації про права дитини, законів України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту»,  «Про громадські організації», Статуту навчального закладу.

Стаття 6.

Учнівське самоврядування пропагує дружні взаємини та співпрацює з різними ГО на принципах взаємоповаги і незалежності; співпрацює з практичним психологом та педагогами навчального закладу.

Розділ ІІПрава, свободи та обов’язки учня.

Стаття 7

Усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними.

Стаття 8

Кожен, хто навчається в ДНЗ «Білопільське вище професійне училище» має право:

- вільно висловлювати свою думку, не ображаючи при цьому гідності і свободи інших;

- висувати кандидатуру, а також самовисуватися і бути обраним ;

- брати участь у будь-яких сферах життя училища, ініціювати будь-які форми цього життя (секції, гуртки і т. і.).

Стаття 9. 

Учні ліцею зобов’язані:

- любити Україну, свій край, добром і турботою оточувати їх;

- до батьків ставитися з повагою, слухати їхні поради;

- для людей бути корисним;

- бути вірним товаришем, допомагати в біді;

- створювати красу, охороняти природу.

Розділ ІІІ. Мета та завдання органу учнівського самоврядування

Стаття 10.

Різносторонньо розвиватися, самовдосконалюватися.

Стаття 11.

Забезпечувати і захищати права та інтереси учнів на основі правил і законів навчального закладу.

Стаття 12.

Формувати почуття відповідальності, свідоме ставлення кожного учасника навчально-виховного процесу до участі у вирішенні важливих колективних справ.

Стаття 13.

Сприяти реалізації інтересів, можливостей, бажань учнівської молоді.

Стаття 14.

Прагнути узгодженості й балансу інтересів між учнями і дорослими.

Розділ ІV. Органи управління самоврядування. Структура учнівського самоврядування

Стаття 15. 

Вищим органом учнівського самоврядування навчлаьного закладу є учнівська конференція, яку скликають один раз на рік.

Стаття 16.

Керівні функції учнівського самоврядування виконує сесія учнівської ради, яку скликають щомісяця в навчальному закладі (учнівські збори).

Стаття 17.

Виконавчим органом самоврядування є учнівська рада «Лідер», яку обирають на засадах вільного і рівноправного висування кандидатів кожною навчальною групою.

Стаття 18.

Структуру та склад органів учнівського самоврядування обирають шляхом таємного голосування учнівський та педагогічний колектив.

Стаття 18.1 

Голова ради:

- є головою організації і виступає від її імені, обирається на основі загального, рівного і прямого виборчого права, шляхом таємного голосування, строком на 1 рік;

- призначає заступника;

- затверджує Сектори;

- контролює їх роботу;

- проводить профілактичні бесіди та засідання;

Стаття 18. 2 

Заступник голови:

- призначає Сектори;

- контролює їх роботу;

- відзначає особливо активних Голів Секторів;

- вчасно замінює тих, хто із своєю роботою не справляється.

Забезпечує захист прав та інтересів учнів, контролює дотримання учнями статуту училища (правил для учнів), проводить анкетування серед учнів. Бере шефство над схильними до правопорушень. Надає їм певні обов’язки і слідкує аби вони ці обов’язки виконували. Нагороджує за сумлінну працю. Проводить профілактичні бесіди, засідання Секторів.

Стаття 18. 3 

Культурно – масовий сектор:

- організовує естетичне виховання учнів;

- пропагандує здоровий спосіб життя;

- організовує змістовний відпочинок учнів у позаурочний час, залучаючи їх до проведення вечорів відпочинку, дискотек, днів відкритих дверей, оглядів-конкурсів, фестивалів, концертів, оформлення залу;

- розвиває творчі здібності учнів шляхом залучення їх до роботи гуртків, секцій, учнівських об’єднань, творчих груп за інтересами;

Стаття 18. 4 

Інформаційний сектор:

- забезпечує гласність діяльності органів учнівського самоврядування;

- здійснює керівництво над редколегіями учнівських груп, готує і проводить інформацію з різних питань,випускає інформаційні бюлетені. Інформує учнів, батьків, викладачів про всі події, які відбуваються в училищі, різними засобами інформації(газета, оголошення, листівки тощо).

Стаття 18. 5 

Спортивно – оздоровчий сектор:

- забезпечує повноцінний фізичний розвиток учнів, дбає про охорону та зміцнення їхнього зздоров’я;

- пропагандує здоровий спосіб життя;

- залучає учнів до спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи;

- організовує роботу спортивних секцій, груп здоров’я;

- організовує загальноучилищні спортивно-оздоровчі заходи.

Сектор 18.6.

Навчальний сектор та сектор дисципліни та порядку

-         здійснює контроль за успішністю учнів, відвідування учнями занять;

-         допомога в організації навчальних екскурсій;

-         допомога в організації підготовки до олімпіад з предметів загальноосвітньої та професійно-теоретичної підготовки;

-         координує роботу навчальних груп;

-         контролює створення належних умов для навчання учнів;

-         організовує й контролює чергування.

Стаття 19.

 Двічі на рік Ради та Сектори звітують про виконану роботу на загальноучилищній лінійці.

Розділ V Вибори

Стаття 20. 

Для того, щоб керувати учнівським самоврядуванням, ми обираємо Голову нашої організації, за принципом загального, рівного і прямого виборчого права таємним голосуванням.

Стаття 21. 

На пост Голови ради  мають право балатуватися учні І-ІІ-ІІІ курсів всіх навчальних груп. Голосувати мають право учні з І – ІІ-ІІІ — курсів.

1. Обов’язки кандидата:

а) зареєструватися;

б) підготувати передвиборчу програму (фотографія, коротко про

себе, що планує зробити).

2. Права кандидата на пост:

а) може вести передвиборчу агітацію;

Стаття 22. 

Для проведення голосування утворюється виборча комісія

Обов’язки ВК:

а) скласти списки виборців;

б) встановити час і дату виборів;

в) підготувати приміщення для проведення виборів;

г) видати виборчі бюлетені;

д) прослідкувати, щоб кожен виборець підписався за отримання

бюлетеня;

е) підрахувати голоси ;

є) оголосити результати на загальноліцейній лінійці.

ПОЛОЖЕННЯ

про організацію та розвиток учнівського самоврядування

Учнівське самоврядування — це спосіб організації життя учнівського колективу, залучення учнів до планування, організації контролю та підведення підсумків їх навчальної, трудової, суспільно — громадської діяльності.

Реальність дій учнівського самоврядування повинна забезпечуватись певними умовами та принципами:

- чітке визначення реальних прав та обов’язків кожного;

- діяльність не від нагоди до нагоди, а щоденно і щохвилинно як постійний фактор життя ліцею, групи;

- надання гласності в роботі органів учнівського самоврядування;

- поєднання самостійності учнівського самоврядування з вимогливістю до нього з боку педагогів, адміністрації ліцею та відповідальністю за справи, які входять у сферу його компетентності;

- повага всіх — і учнів, і вчителів — до вимог і рішень учнівського самоврядування;

- довіра до учнівського самоврядування, залучення його органів до серйозних відповідальних справ, недопустимість перетворення самоврядування в пусту гру.

Реальна самостійність не виключає співпраці з педагогами, які мають навчити вихованців самостійно визначати завдання, планувати і контролювати її виконання.

Основними завданнями педагогів – радників є:

- передавати учням організаційний досвід та навчити їх організаторській майстерності;

- залучити учнів ліцею до самоуправлінської діяльності та надавати їм необхідну допомогу;

- педагоги — радники допомагають учням ліцею розвивати творчу активність під час занять та в процесі громадської діяльності, формувати критичне мислення, вміння аналізувати, вирішувати конфлікти, ефективно спілкуватися.

Етапи розвитку сучасної моделі учнівського самоврядування

Під час організації учнівського самоврядування необхідно враховувати три взаємопов’язані етапи його розвитку.

Перший етап - організаційна робота . Його головне завдання полягає в зосередженні уваги педагогічного та учнівського колективів до проблем учнівського самоврядування, вивчення науково-методичної літератури, проведення нарад при директорі, засідання методичних комісій, батьківських, учнівських зборів з проблем організації учнівського самоврядування в навчальному закладі

На цьому етапі розв’язуються такі питання:

- розробляється оптимальна структура учнівського самоврядування;

- визначається мета та завдання учнівського самоврядування;

- розробляється документація (положення, інструкції, пам’ятки);

- визначаються права та обов’язки органів учнівського самоврядування (кожного органу з урахуванням структури), обирається актив.

Другий етап полягає в організації безпосередньої роботи учнівського самоврядування. В ході його реалізації організовується практична діяльність органів учнівського самоврядування, уточнюються функції кожного виконавчого органу, його членів, виходячи із їх прав і обов’язків, проводиться систематичне навчання активу з питань планування, проведення засідань, рейдів, чергувань тощо.

Третій етап характеризується постійним удосконаленням організаційної діяльності учнів.

На цьому етапі:

- розширюється роль учнівського самоврядування в житті училища;

- в його структурі створюються нові тимчасові формування, об’єднання, клуби за інтересами тощо;

- розширюються права та обов’язки органів учнівського самоврядування, вдосконалюється його структура. 

Важливою умовою педагогічного керівництва учнівським самоврядуванням на цьому етапі є постійний пошук нових форм та методів організаційної діяльності учнів.

Мета, завдання, основні принципи та положення діяльності учнівського самоврядування.

1. Основною метою учнівського самоврядування училища є виховання творчої, соціально активної особистості, здатної до саморозвитку й самореалізації; формування особистості, якій притаманна демократично – громадська культура.

2. Для досягнення мети об’єднання вважає пріоритетними такі напрямки діяльності: організація і проведення культурно-освітніх, спортивних та інших масових заходів; участь у заходах по охороні навколишнього середовища;  утвердження та примноження традицій свого народу.

2.1 Основними завданнями органів учнівського самоврядування є:

- захист прав та інтересів Учнів, узгодження їх з правами та інтересами адміністрації, працівників Закладу інших категорій, суспільства.

3. Функції:

o Забезпечення порядку в ліцеї. організація чергувань в ліцеї, в класах.

o Організація дозвілля на перервах.

o Проведення загальноучилищних лінійок, зборів, конференцій, виставок.

o Контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог.

o Організація роботи по збереженню майна ліцею, води, електроенергії, підручників.

o Організація роботи по благоустрою території училища.

o Підготовка і проведення конкурсів, творчих свят, змагань.

o Контроль за відвідуванням учнями ліцею.

o Участь у розробці плану роботи училища на новий навчальний рік.

4. Права, обов’язки та повноваження

o показувати приклад у навчанні і поведінці;

o виконувати всі доручення адміністрації та викладачів училища;

o проводити рейди перевірок, огляди, готувати лінійки;

o брати активну участь у підготовці та проведенні вечорів відпочинку.

o контролювати дисципліну та порядок в ліцеї;

o збиратися на свої засідання та виносити власні рішення в межах своїх повноважень;

o вільно висловлюватися;

o прийняття рішень з найважливіших питань;

o внесення пропозицій з питань навчання та дозвілля;

o координація роботи групи;

o контроль за відвідуванням уроків, за порядком під час чергування в ліцеї;

o Голова учнівського самоврядування може звернутися із запитанням до педради. Педагогічна рада зобов’язана повідомити про результати огляду запиту.

Підсумком (результатом) впровадження самоврядування в ліцеї повинно стати вироблення в учнів певних якостей:

- відповідальність за доручену справу, за колектив, за все, що відбувається навколо;

- принциповість – уміння критикувати, належним чином сприймати критику, давати об’єктивну оцінку своїм вчинкам та вчинкам оточуючих;

- самостійність;

- готовність, залежно від конкретних умов, знаходити правильне рішення, долати труднощі;

- творче ставлення до дійсності;

- вміння виявляти ініціативу, вносити в будь яку справу свої зусилля, думки, пропозиції. 

Успіхи визначаються за рівнями:

Високий рівень – поставлені завдання вирішуються успішно.

Середній рівень – поставлені завдання частково вирішуються.

Низький рівень – поставлені завдання не вирішуються.

 МОРАЛЬНИЙ КОДЕКС  УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ КОРШІВСЬКОГО ПАЛ

1.  Всі на зборі лідерів учнівського само­врядування         професійно-технічних навчальних   закладів   України   (далі   — збір лідерів) рівні незалежно від мате­ріального стану, національності, статі, раси та переконань.

2.  Кожен на зборі лідерів повинен по­чувати себе безпечно, тому  ніхто  не повинен ображати іншого.

АГРЕСИВНІСТЬ — ОЗНАКА БЕЗСИЛЛЯ

3.  Кожен має право на ім’я і звертатися один до одного слід тільки по імені.

«НАЙНЕПРИЄМНІШИЙ ЗВУК ДЛЯ ЛЮДИНИ  - ЦЕ ЗВУК ЙОГО ІМЕНІ»

Д. Карнегі

4.   Ніхто  не  повинен відчувати  себе приниженим  та   ображеним.   Нікому не можна придумувати прізвиська.

5. Всі повинні поважати право на влас­ність і без дозволу не брати чужих речей.

Поваги заслуговує і майно навчального закладу

6.  Ніхто не повинен боятися висловлювати спою думку з будь-якого пи­тання.

МИСЛИТИ ПО-ІНШОМУ — НЕ ЗЛОЧИН

7.   Будь особистістю, відповідальною за свої слова та вчинки. Не обманюй завжди   говори   правду.   Не  хизуйся особливо тим, що не с твоєю заслугою.

8.   Не  говори  поза  очі   про людину.  Скажи прямо про все, а не на вухо подрузі чи товаришеві.

Заповіді учнівського самоврядування КПАЛ

Краще віддати своє, ніж взяти чуже!