У навчанні, як і в іншій справі, людині необхідна мотивація. Але не так просто переконати учня в тому, що йому необхідно готуватися до зовнішнього незалежного оцінювання, адже його настрій залежить і від темпераменту, і від характеру, і, навіть від погодних умов! Тому перед педагогами стоїть непроста задача – мотивувати учня так, щоб цього запалу вистачило на весь період підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання.

Саме з цією метою 18 листопада 2019 року в Державному навчальному закладі «Білопільське вище професійне училище» було проведено тренінг для педагогів «Формування позитивної мотивації учнів в процесі підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання та державної кваліфікаційної атестації».

Під час тренінгу педагоги мали змогу розкрити поняття що таке мотивація, побудувати особистісне дерево учня, який успішно складає ЗНО та ДКА, визначити для чого потрібна мотивація учням.

За допомогою вправи «Ромашка» учасники визначили в якій ролі може виступати мотив та що може бут мотиватором. Дуже корисним видався інформаційний блок «Лайфхаки для педагогів», під час проведення якого викладачі ділилися своїм досвідом роботи щодо мотивації учнів. На останок всі присутні отримали практичні поради щодо мотиваційних вправ, які можна використовувати з учнями на уроках.

  Практичний психолог  ОЛЕНА ЛОГВИН

 

18 листопада 2019 року майстром виробничого навчання Курдюковим Олександром Петровичем  був проведений відкритий  урок виробничого навчання в групі  ТУ-5 з професії «Слюсар-електромонтажник. Електрогазозварник»  з теми «Паяння та лудіння». Метою уроку було навчити учнів підготувати та обрати припої для паяння, очищати та знежирювати поверхні. Кожен учень був забезпечений необхідним  матеріалом та інструментами і зміг особисто виконати всі етапи паяння та лудіння.  Майстер виробничого навчання раціонально використав кожну хвилину уроку: перевірив теоретичні знання за допомогою інтерактивної вправи «Чорний ящик»,  перевірив знання з безпеки праці, доступною для учнів була презентація навчальних прийомів  паяння та лудіння майстром виробничого навчання.  За допомогою тестування учні закріпили  вступний інструктаж. Майстер виробничого навчання  дотримався усіх вимог проведення уроку виробничого навчання, вміло формував в учнів уміння поєднувати знання  і навички, що забезпечило досягнення основних завдань уроку.

 

Старший майстер

Олег СЛІПЧЕНКО

10,15 листопада 2019 року  в ДНЗ «Білопільське вище професійне училище»  було проведено І етап  X Міжнародного мовно-літературного конкурсу  учнівської  та студентської молоді імені Тараса Шевченка та I етап XX Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика.  Проведення  таких конкурсів сприяє  піднесенню  престижу української мови серед учнівської молоді, вихованню почуття гордості за свій народ, любові до рідного краю, формування готовності творити добрі справи задля рідної Батьківщини.

29 жовтня 2019 року в ДНЗ «Білопільське ВПУ» відбулося спільне засідання методичних комісій викладачів та майстрів виробничого навчання «Спадкоємність у навчанні учнів І курсу. Адаптація першокурсників: проблеми та знахідки». Засідання розпочала заступник директора з НР Глуходід О.М., наголосивши, що адаптацію першокурсників розглядають як сукупність трьох аспектів, що відображають основні напрямки діяльності учнів:

- адаптація до групи;

- адаптація до умов навчальної діяльності;

- адаптація до майбутньої професії.

Заступник директора з НВР Сіренко О.С. зазначила, що весь педагогічний колектив зацікавлений, в тому щоб процес адаптації минув успішно і завершився якомога швидше, бо це впливає на успішність і працездатність учнів. Тому, протягом вересня - жовтня проводилася робота, щодо спостереження за учнями І курсу, залучення їх до гурткової роботи, спортивних змагань, загальноучилищних заходів. Тому для того, щоб процес адаптації в учнів минув якомога безболісніше, кожен член педагогічного колективу повинен налагоджувати контакт з учнями, дати зрозуміти кожному учню, що у нашому училищі він у безпеці, тут можна знайти підтримку як і в інших учнів, так і в педагогічного колективу.

Практичний психолог Логвин О.М. повідомила, що   згідно  з річним планом роботи практичного психолога та з метою виявлення певних проблем, які виникають в процесі пристосування учнів І курсу до умов навчання, у закладі у жовтні 2019 р. вивчався рівень адаптації учнів. Було проведено ряд методик, спрямованих на вивчення рівня адаптації, а саме методика вивчення загальної самооцінки та методика за Дж. Морено «Соціометрія», яка наочно представляє наявність угруповань в групі та взаємовідносини між ними та окремими учнями. Викладачам було надано рекомендації, щодо роботи з учнями, в яких виявлено рівень тривожності, завищену самооцінку.

Кожен майстер виробничого навчання та класний керівник ознайомив педагогічний колектив з навчальними досягненнями учнів за курс базової загальної середньої освіти.

Завідуюча здоровпунктом Кутова О.А. детально зупинилася на  аналізі медичних довідок учнів та стані їх  здоров'я.

Закінчила засідання заступник директора з НР Глуходід О.М., зазначивши: «Яким буде цей учень? Чи зможе він увійти до великого колективу учнів училища? Чи спроможний він буде оволодіти тією професією, яку обрав? Це залежить від педагогічного колективу нашого училища».

Питання використання новітніх методів роботи на уроках історії в умовах Нової української школи, шляхи підвищення професійного розвитку педагогів, обговорено із викладачами історії під час семінару-практикуму, що відбувся 24 жовтня 2019 року на базі державного навчального закладу "Білопільське вище професійне училище".

На основні пріоритетні напрями роботи викладачів історії, чітке планування роботи та шляхи удосконалення форм і методів роботи з педагогами у 2019/2020 навчальному році звернула увагу у своєму виступі методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області Ольга СМОЛЕНКО.

 

Учасники заходу ознайомилися з методикою навчання історії України та всесвітньої історії на рівні стандарту в контексті вимог Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та відповідно до положень Концепції «Нова українська школа», яку представила Ірина НІКІТІНА, методист інформаційно-методичного центру управління освіти і науки Сумської міської ради.

Практичним досвідом щодо формування предметної компетентності учнів на уроках історії, застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі поділилися вчителі історії закладів загальної середньої освіти м. Суми.

Під час інтерактивної вправи «Знаю. Умію. Упроваджую» викладачі суспільних дисциплін ДПТНЗ «Роменське вище професійне училище», ДПТНЗ «Хотінський професійний аграрний ліцей», ДПТНЗ «Конотопське вище професійне училище», ДНЗ «Сумський центр ПТО харчових технологій, торгівлі та ресторанного сервісу» презентували кращий власний досвід роботи.

У рамках заходу присутні відвідали урок з історії України «Українська Держава гетьмана Павла Скоропадського» (викладач Наталія ТКАЧЕНКО), ознайомилися з виставкою методичних напрацювань та сучасним комплексно-методичним забезпеченням кабінету історії Білопільського вищого професійного училища, провели методичний квест «Від успішного викладача – до успішного учня» та мультимедійну олімпіаду для викладачів.

 

 

 

За підсумками семінару-практикуму сформовано основні завдання щодо організації роботи викладачів історії в умовах реформування освітньої галузі на 2020 рік: підвищення науково-методичного рівня педагогів та розвиток творчого підходу до вибору змісту, форм і методів навчання та виховання учнів, упровадження сучасних педагогічних, інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес, сприяння інноваційній діяльності, проведення роботи щодо оновлення комплексно-методичного забезпечення освітнього процесу, виконання заходів щодо підвищення якості навчання та підготовки учнів до участі в зовнішньому незалежному оцінюванні з історії.