Кожен з викладачів, працюючи в училищі, створює власну систему роботи з учнями. За декілька років створюється комплекс педагогічних методик, прийомів та засобів, який дозволяє ефективно викладати свій предмет. І не існує серед цих комплексів двох однакових, як не існує двох однакових учнів. Проте, кожен викладач може знайти свої перлини досвіду, які дозволять йому вдосконалити власну творчу систему. Саме такі корисні перлини досвіду були продемонстровані викладачем математики Щербаченко А.Г.

     3 листопада 2017 року було проведено відкритий урок з геометрії «Прямокутна система координат у просторі» в групі №22 з професії «Штукатур, маляр, лицювальник-плиточник». Викладач з використанням історичного матеріалу ввела поняття прямокутної системи координат у просторі, учнями було підготовлено випереджувальне завдання щодо видатного математика Рене Декарта. Дуже тісно прослідковувався зв’язок навчальної теми з повсякденним життям. Вивчення нової теми відбувалося за допомогою мультимедійної презентації з анімованими ефектами побудови тривимірних площин та наочного макета декартової системи координат у просторі. Під час уроку учні складали таблицю «Знаходження координат точок», працюючи в парах, характеризували відповідну точку. Закріплення теоретичного матеріалу відбувалося у вигляді усних тестів на слайдах презентації з миттєвою перевіркою відповідей.  Розв’язуючи задачі на побудову точок за заданими координатами у просторі, учні набували практичних навичок, працювали самостійно у зошитах та біля дошки. Виконували завдання «Знайди відповідність» з проблемними питаннями, які обговорювалися з викладачем. Підсумовуючи вивчене, визначали за побудованими точками їх координати.

  

       

     Учні активно працювали протягом всього уроку, набуваючи знання і навички та практичний досвід.

 

Методист     Малик І.О.

     9  листопада 2017 року в День української писемності та мови учні ДНЗ «Білопільське вище професійне училище» приєдналися до написання ХVІІ Всеукраїнського радіодиктанту національної єдності. Цьогорічне гасло радіодиктанту – "Нас багато, ми різні, нас всіх об’єднує спільна мета", дійсно об’єднало навколо себе учнівський та педагогічний колектив закладу.

     Радіодиктант національної єдності - чудовий спосіб перевірити не тільки свої знання з мови, але й разом з тим проявити свою повагу, любов і небайдужість до рідної мови та народу.

       Також 9 листопада з нагоди свята було проведено виховний захід «Рідна мова – дивна дивина!»

             

      Мова – це диво, яке ми чуємо від миті свого народження; це почуття, які допомагають нам виразити любов і турботу про рідних та друзів; це радість, якою ми ділимось з коханою людиною; це душа, що випромінює життєву силу; це невичерпне джерело, звідки ми черпаємо наснагу, знання і прагнення осягнути Всесвіт – так говорили ведучі свята, намагаючись донести присутнім розуміння того, що українська мова -  наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава.

     19 жовтня 2017 року викладачем Чаус Є.В. був проведений відкритий урок з предмета «Будова пасажирського вагона» в групі ТУ-2, що навчається за професією «Провідник пасажирського вагона» з теми «Ходові частини пасажирських вагонів. Призначення, будова та несправності візка КВЗ-ЦНІІ».

     Урок розпочався з вправи «Усмішка», яка сприяла налаштуванню доброзичливої атмосфери на уроці.

     Епіграфом до уроку  став такий вислів Д.Дідро «Людина, що не знає нічого, може навчитися, справа тільки в тому, щоб запалити в ній бажання вчитися».

     На етапі актуалізації  опорних знань учням  було запропоновано пройти онлайн-тестування в програмі Майстер- тест  з тем «Характеристика та типи пасажирських вагонів» та «Технічне обслуговування та ремонт вагонів».

       

      Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу здійснювалося за допомогою навчального посібника з предмета та аркушів робочого зошита учня створених викладачем Чаус Є.В.

     Оцінювання здійснювалося за картками самооцінювання, що сприяло як підвищенню працездатності учнів на уроці, так і свідомому осмисленню зв’язку між активністю на уроці і оцінкою, отриманою за урок.

     На протязі всього уроку викладач намагалася розвивати в учнів логічне мислення, вміння висловлювати свою думку, розвивала почуття відповідальності   та поваги до обраної професії.

Методист училища Малик І.О.

 

     31  жовтня 2017 року майстром виробничого навчання Лисенко Тетяною Миколаївною  з професії «Продавець продовольчих. Продавець непродовольчих товарів»,  кваліфікація « Продавець продовольчих товарів 4 розряду» було проведено відкритий урок з теми:  «Види пакувального матеріалу. Оволодіння навичками пакування товарів».Під час відкритого уроку майстер використовувала інтерактивні методи навчання, « Об’єднання в групи», інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?», гра «чорний ящик», а також тестові завдання та демонстрація відеоролика: « Сучасні види пакування».

      

    На уроці майстром були розроблені аркуші самооцінки, інструкційно – технологічні картки,які допомогли учням у засвоюванні нового матеріалу. Протягом  уроку панувала дружня атмосфера, відчувався взаємозв’язок між майстром та учнями.

30 жовтня 2017 року було проведено відкритий урок виробничого навчання з професії «Штукатур» з теми  «Накидання розчинової суміші ковшем».

 

На початку уроку учні отримали смайлики з питанням «Чому я тут…?», на яке учні відповідали під час рефлексії.   

З метою актуалізації знань, отриманих на уроках  теоретичного навчання, були використані інтерактивні методи  та прийоми «Обери позицію», «Розташуй послідовність», «Снігова куля», які спонукали  учнів до самостійного пошуку, змушували їх вирішувати проблемні завдання.

Урок проводився з застосуванням ІКТ,  було використано  навчальний фільм  «Накидання розчину ковшем з ящика». На уроці панувала доброзичлива, спокійна атмосфера, учні були активними, залюбки виконували вправи. Адже емоції – це той жолоб, по якому проходить процес навчання та виховання.

 

Майстер виробничого навчання  Добровольська Л.В.