Друк 

Щоб любити – треба знати, а щоб проникнути в таку тонку й неосяжну,

величну й багатогранну річ, як мова, треба її любити.

  Василь Сухомлинський 

     Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Сумській області 10 березня 2017 року на базі Державного навчального закладу «Білопільське вище професійне училище» відбувся семінар-практикум викладачів української мови та літератури професійно-технічних навчальних закладів Сумської області з теми «Формування професійних якостей майбутніх кваліфікованих робітників через упровадження інноваційних педагогічних технологій».

     Розпочався семінар-практикум з виступу Чхайло О.М., директора Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області за допомогою Skype-спілкування, яка підбила підсумки ІІ етапу обласного конкурсу «Педагог-новатор» у номінації «Викладач української мови та літератури».

     Хоча основна частина семінару-практикуму традиційно складалася з теоретичного та практичного блоків, але вступом до нього стала візитка-привітання Державного навчального закладу «Білопільське вище професійне училище», під час якого до учасників семінару звернувся директор училища Христій Ю.Г., зупинившись на пріоритетних напрямках роботи закладу в умовах сьогодення. 

                                                

 

     Учні закладу презентували історію навчального закладу, із захопленням декламували вірші та виконували пісні про красу і велич української мови, про її значимість серед інших мов світу.

     Смоленко О.П., методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області, розповіла присутнім про доцільність використання електронних освітніх ресурсів на уроках української мови.

     Заступник директора з навчальної роботи Державного навчального закладу «Білопільське вище професійне училище» Глуходід О.М. поділилась досвідом роботи щодо формування професійних якостей майбутніх кваліфікованих робітників через створення та упровадження в навчально-виховний процес сучасних інноваційних засобів навчання акцентувавши увагу присутніх на поняттях «технологія», «інновація», «компетентність», «інтерактивне навчання» та структурі та технології створення робочих та залікових зошитів учня, зошитів для лабораторно-практичних робіт, навчальних посібників, які були розроблені викладачами та майстрами виробничого навчання ДНЗ «Білопільське ВПУ».

     Нікого не залишив байдужим і нетрадиційний урок з теми «Складні випадки правопису: великої букви, імен та по батькові, прізвищ», проведений викладачем української мови та літератури ДНЗ «Білопільське ВПУ» Руденко Ларисою Миколаївною для учнів групи № 11 з професії «Помічник машиніста тепловоза. Помічник машиніста електровоза». Педагог показала можливості проведення сучасного уроку української мови шляхом використання сучасних методів і прийомів навчання. Викладач вміло розвивала навчальну, пізнавальну діяльність учнів і керувала нею; налаштовувала учнів на активну роботу на уроці. Авторська презентація, міжпредметні зв’язки, яскраві ілюстрації, випереджувальні завдання, використання таких приймів як «Передбачення», «Незакінчене речення», «Зашифроване посилання», робота з робочим зошитом учня з української мови  - все це дало високу результативність. Даний урок був яскравим прикладом ефективного використання інноваційних технологій на уроках української мови для молодих та досвідчених викладачів.

     У ході проведення семінару-практикуму члени творчої групи викладачів української мови та літератури презентували кращий досвід роботи з актуальних питань. Так, Матяш Л.М., методист, викладач української мови та літератури Державного навчального закладу «Сумський хіміко-технологічний центр професійно-технічної освіти», розкрила суть застосування інноваційних методів навчання як один із шляхів підвищення ефективності уроку. Яцменко С.М., викладач української мови та літератури Державного професійно-технічного навчального закладу «Роменське вище професійне училище», розповіла колегам про особливості активізації пізнавальної діяльності учнів через професійне спрямування навчального матеріалу на уроках української мови. Викладач української мови та літератури Державного навчального закладу «Сумське міжрегіональне вище професійне училище» Салій О.М. поділилася з присутніми новими ідеями щодо самостійної роботи учнів з використанням засобів ІКТ на уроках української мови та літератури. Презентувала робочий зошит для учнів з української літератури. Касьяненко Т.О., викладач української мови та літератури Державного навчального закладу «Сумське вище професійне училище будівництва та автотранспорту» поділилася з колегами досвідом роботи з теми «Національно-патріотичне виховання учнів на уроках української мови та літератури і в позаурочний час».

     Смирнова І.О., методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області, ознайомили присутніх із основами використання он-лайн дошки Padlet та Інтернет-сервісами LearningApps у навчальному процесі. У своєму виступі методист зауважила, що для викладачів он-лайн-дошка може стати засобом оцінки психологічного стану на будь-якому етапі уроку (дошка настроїв); візуалізації інформації; організації проектної діяльності учнів.

     Для  педагогів було проведено практичне заняття з теми «Організація роботи в групах за допомогою електронної дошки Padlet». Учасників семінару було поділено на п’ять груп, кожна з яких опанувала технологію створення записів різного типу на он-лайн дошці Padlet, а також ознайомилась із перевагами Інтернет-сервісів LearningApps.

 

     Під час круглого столу учасники семінару   обмінялися думками, висловили захоплення від побаченого на уроці, побажали учням наполегливості в оволодінні знаннями, а викладачам – натхнення і невичерпної творчої думки.

     Проведений семінар-практикум ще раз переконливо засвідчив ефективність застосування інноваційних педагогічних технологій на уроках словесності.