Відповідно до плану роботи Державного навчального закладу  «Білопільське вище професійне училище»  в травні 2019 року   було проведено семінар – практикум «Тестові технології як спосіб вимірювання навчальних компетентностей учнів», метою якого було  систематизувати знання щодо загальних підходів до конструювання змісту  розробки тестів для вимірювання навчальних досягнень учнів, основні  правила та характерні помилок складання тестівта підвищити рівень підготовки учнів до складання зовнішнього незалежного оцінювання.

Для ефективної співпраці всі учасники були об’єднані в три групи та розпочали семінар з гри «Розтопи лід», яка позитивно налаштувала педагогічний колектив на плідну співпрацю.

Питання важливості тестових технологій   висвітлила в своєму виступі Глуходід О.М.,заступник директора училища з навчальної роботи, зазначивши, що система зовнішнього незалежного оцінювання в Україні на сьогодні є однією зі стабільних систем, що злагоджено функціонує задля реалізації одного з важливих завдань у галузі освіти – оцінювання навчальних досягнень випускників закладів освіти.

 Під час  семінару – практикуму педагогічні працівники поглибили   та розширили знання стосовно видів тестів,  теорії створення тестів, активізували знання щодо  основних вимог до розробки тестових завдань. Під час практичного блоку педагогічні працівники розробляли тестові завдання різних форм з предметів загальноосвітньої, професійно – теоретичної   підготовки та виробничого навчання.

Учасники семінару отримали задоволення від професійного спілкування, поповнили свої знання щодо використання тестових технологій на всіх етапах уроку.

Глобалізація інформаційного простору, широке оволодіння комп’ютерними технологіями, зростання рівня інформатизації закладів освіти є позитивним проявом сучасності. Так, навіть у рекомендаціях концепції Нової української школи однією з основних ключових компетентностей є інформаційно-цифрова компетентність, яка передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій.

Сучасні учні живуть в оточенні яскравого світу комп’ютерних ігор та анімації. Щоб постійно володіти увагою таких учнів і зробити навчання цікавим для них, викладач повинен мати у своєму розпорядженні яскраві інтерактивні матеріали та залучати сучасні цифрові технології. Одним із технологічних засобів, що довів свою ефективність, є інтерактивна (мультимедійна) дошка.

8 квітня 2019 року викладач математики Щербаченко А.Г. провела відкритий урок в групі №32 з теми «Об’єм циліндра» з використанням презентації, створеної засобами програми SmartNotebook для інтерактивної дошки. Метою уроку було повторення вивченого матеріалу (многогранники, тіла обертання), знайомство з поняттям об′єму, формулою об′єму циліндра та застосування цієї формули для розв′язування життєвих задач а також підготовка до ЗНО.

На етапі актуалізації знань учні будували елементи циліндра. Для цього завдання був використаний інтерактивний засіб «Кидання кубика», а також можливість клонування відрізків та зміни їх положення. Наступним завданням була вікторина – обери правильну формулу, в якій учні по черзі виходили до дошки та обирали правильну формулу із запропонованих варіантів, яку вони мали перемістити на заготовлене поле. Програма сама визначає правильність їхнього вибору. Це завдання зроблено по шаблону інтерактивного засобу «Обери один варіант».

На етапі формування навичок учні розв′язували задачі, які підібрані таким чином, щоб вони могли використати їх в своєму житті (обчислення об′єму тіла неправильної форми, визначення площі забруднення океану). Розв′язуючи такі задачі, учні розуміють важливість математики для людини, вчаться застосовувати свої знання у повсякденному житті, берегти оточуюче середовище. На прикладі однієї із задач, учні зрозуміли масштаби екологічної катастрофи, яку може спричинити лише 1 м3 нафти в океані, що сприяє екологічному вихованню.

Наприкінці уроку викладач продемонструвала майбутнім спеціалістам з професії «Штукатур. Маляр. Лицювальник – плиточник» презентацію на тему «Циліндри в архітектурі».

Викладач Щербаченко А.Г. успішно організувала роботу всіх учнів на уроці за допомогою інтерактивних завдань, розроблених засобами програми SmartNotebook для інтерактивної дошки. Учні були надзвичайно активними, а урок – ефективним. Такі уроки говорять про готовність викладачів застосовувати всі наявні можливості для навчання на уроці та підвищувати свою компетенцію у використанні нових інформаційних технологій.

Методист  Малик І.О.