Про сучасні форми й методи інтерактивного навчання та використання інноваційних технологій говорили 27.01.2022 року на фаховому сервісі «Освітній інтерактив: творча забаганка педагога чи вимога часу?», який організувала і провела голова методичної комісії викладачів загальноосвітньої підготовки державного навчального закладу «Білопільське вище професійне училище» Тетяна Кукса. Учасники заходу зареєструвалися в Google Формі і почали активно працювати.

Під час вправи «Обмежені можливості» три групи готували інтерактивну подачу інформації про ключові компетентності НУШ. При цьому І група працювала з комп’ютером, ІІ – з ватманом та фломастерами, а третя не отримала ніяких навчальних інструментів, опановуючи мистецтво пантоміми.

Разом опрацювали принципи інтерактивного навчання та знайшли відповідність між посиланнями на освітні онлайн-додатки та їхнім призначенням.

За допомогою терезів визначали, за чим майбутнє освіти: лише за інтерактивним навчанням чи за розумним поєднанням традиційних та інтерактивних форм і методів. Переважило останнє!

Спікерами заходу буди досвідчені та творчі викладачі – Лариса Руденко й Анастасія Синиціна. Викладач української мови наголосила на обов’язковості ведення учнями робочих зошитів, за які щомісяця треба виставляти оцінки. А викладач математики поділилася досвідом тривалої взаємодії з учнями під час підготовки творчих проєктів.

На завершення кожен педагог отримав сертифікат про участь у фаховому сервісі «Освітній інтерактив: творча забаганка педагога чи вимога часу?».

 

З уведенням  зовнішнього незалежного оцінювання   українська освіта потребує переосмислення підходів до освітнього процесу, оскільки сучасний учень повинен бути конкурентоспроможним, здатним застосовувати набуті знання й навички в реальному житті. Запорукою успішного проходження ЗНО є завчасна підготовка до нього.26 січня 2022 року в групі 31 за професією «Слюсар з ремонту рухомого складу. Помічник машиніста тепловоза. Помічник машиніста електровоза» був проведений відкритий урок з української мови. Тема уроку «Наказовий спосіб дієслів» сприяла повторенню та узагальненню вивченого матеріалу, формуванню ключових компетентностей у здобувачів освіти. Для якісного засвоєння основних складових уроку викладачем  було використано різноманітні форми та методи роботи, які розвивали у здобувачів освіти навички роботи з електронними ресурсами, усну та писемну мовленнєву культуру, яка в майбутньому сприятиме успішному складанню ДПА у формі ЗНО з української мови.

 

В Державному навчальному закладі «Білопільське вище професійне училище» відбувся відкритий урок  в групі №12 з теми «Намазування розчину півтерками на стіни». Урок розпочався з веселих будівельних загадок та з девізу «Не просто слухати, а чути; не просто дивитися, а бачити; не просто відповідати, а міркувати, дружньо і плідно працювати».

Під час проведення актуалізації опорних знань здобувачів освіти були виконані такі  вправи як «Оберіть правильну відповідь», «Дайте відповіді на запитання», «Поміркуй!». Для покращення оцінювання знань здобувачів освіти була розроблена картка самооцінювання. На протязі уроку були використані різноманітні дидактичні засоби, роздатковий матеріал, технічні засоби навчання.

На етапі закріплення знань здобувачі освіти виконали вправи «Знайди помилку», «Розпізнай помилкові твердження». Урок пройшов в дружній, теплій та трудовій атмосфері. 

         

Голова методичної комісії
викладачів та майстрів виробничого навчання
будівельного профілю
Шевченко С.В.

25 січня 2022 р. в Державному навчальному закладі «Білопільське вище професійне училище» був проведений відкритий урок з історії України з учнями групи №31, які навчаються за професією «Помічник машиніста тепловоза. Помічник машиніста електровоза», за темою «Депортації українців. Національно – визвольний рух». На уроці використовувалась карта України, роздатковий  матеріал, інформаційно – комунікаційні технології.

На всіх етапах уроку превалювали активні методи навчання, де учні безпосередньо були учасниками як актуалізації опорних знань, так і виачення нового матеріалу. Використовувалися методи «мозковий штурм», «проблемні питання», робота з історичними джерелами, опрацьовувалися відеоматеріали. На закріплення вивченого матеріалу учнями виконувалися  тестові завдання із сертифікаційних робіт ЗНО.

Урок  пройшов насичено та цікаво - мету досягнуто, поставлені завдання реалізовано.

 

З побажання бути уважними, старанними, працелюбними, ініціативними  та хоробрими для досягнення успіху в будь якій справі  розпочала відкритий урок з виробничого навчання майстер виробничого навчання Шокола А.М. у групі  ТУ -2 з професії «Провідник пасажирського вагона» з теми «Практичне ознайомлення з перевіркою проїзних документів при посадці пасажирів у вагон» 

Інструктаж з безпеки праці було проведено у формі вікторини «Правила поведінки на залізниці». Окремо майстер виробничого навчання наголосила, що основними причинами травмування громадян на залізничному транспорті залишається порушення ними правил безпеки на залізничному транспорті.

Вступний інструктаж розпочався з мотиваційно-цільової настанови. При актуалізації опорних знань учнів була   використана  цікава та  пізнавальна  інформація про різні види проїзних документів. Дуже корисним  був матеріал  про придбання онлайн-квитків та про попередження виробничої ситуації «квиток є, а до поїзда не пускають». Актуальною була інформація про зміни до правил перевезень пасажирів, які доповнилися з 21 жовтня 2021 року додатковою вимогою від пасажирів сертифікатів про проведення щеплення проти Covid-19 або негативне ПЛР тестування. 

Успішно пройшов етап практичного виконання та закріплення  основних операцій з проїзними документами.  Здобувачі освіти  виконували  інтерактивні вправи «Знайди свого пасажира» та «Розмісти пасажирів у вагоні».  З метою закріплення матеріалу було проведене   тестування з обговоренням всіх відповідей.

Всі методи та прийоми, використані майстром виробничого навчання Шоколою А.М., сприяли формуванню професійної компетентності у здобувачів освіти.