Як педагогам із інших поколінь уникнути конфліктів та порозумітися з «цифровим» поколінням учнів? Саме  цій темі був присвячений   тренінг-практикум, який відбувся 18 листопада 2020 р. в ДНЗ «Білопільське ВПУ». Розпочався  тренінг щирими привітаннями  та  вправою «Долоні» , завдяки якій було  визначено емоційний стан та готовність до співпраці  присутніх учасників.

У ході тренінгу  була обговорена  «теорія поколінь», відповідно до якої кожне покоління має свою унікальність. Особливу увагу було звернено на те, що нинішнє покоління учнів, народжених після 2000 року, – це перше повністю цифрове покоління. Їх називають «generationΖ» або «покоління Ζ», «цифрові люди», бо вони пов'язані між собою за допомогою мережі Інтернет, YouTube, мобільних телефонів, SMS і  лайків.

Враховуючи  особливості покоління Z, проблеми та шляхи їх подолання, учасниками  тренінгу були практично опрацьовані  прийоми сучасних педагогічних технологій, правила поведінки та спілкування з учнями «цифрового» покоління. Позитивному емоційному настрою та практичному  спрямуванню  сприяли  вправи «Вислів про сучасного учня » та «Колаж», виконуючи які   присутні створили  образ сучасного учня- представника  «Z»-покоління та педагога, який навчає це покоління.

По закінченню тренінгу учасники висловили свої емоції, побажання, сумніви  або невдоволення, вклавши їх в мішечки «Позитив» та «Негатив», останній з яких під оплески урочисто знищили.

 

 

Голова методичної комісії викладачів та майстрів

виробничого навчання залізничного профілю  Чаус  Є.В.

18 травня 2020 року в ДНЗ «Білопільське ВПУ» був проведений on-lineсемінар-практикум «Медіаграмотність як одна із ключових компетентностей сучасного педагога та учня».

Метою заходу стало надання учасникам семінару-практикуму базових знань у сфері медіа, ознайомлення педагогів із найрозповсюдженішими видами маніпуляцій і пропагандою, а також надання базових інструментів перевірки інформації та критичного мислення.

Педагогічний колектив мав змогу  ознайомитися із методикою навчання критичного мислення, особливостями обґрунтування власної позиції, структурою побудови аргументів, механізмом впливу медіа, видами пропаганди, фейків та маніпуляції в медіа, а також із практичними маркерами та інструментами, які будуть допомагати аналізувати інформацію, що надходить з різних видів медіа.

Упродовж роботи учасники семінару-практикуму виконували завдання та вправи на on-line дошці, переглянули відео фрагменти, перевіряли власні навички побудови аргументів і переконань, вчилися дотримуватися логіки в мисленні та висловлюваннях, розглянули актуальні питання використання медіа освіти у підготовці здобувачів освіти до соціалізації особистості в інформаційному суспільстві.

Голова циклової комісії предметів,

що є загальними для всіх видів діяльності

Світлана Колесник

В умовах карантину популярність у світі стрімко набирають додатки та сервіси, про існування яких ще кілька місяців тому багато хто не здогадувався.

Один із них - GoogleClassroom, який наразі займає перші місця в категорії "Освіта" в онлайн-магазинах AppStore та GooglePlay, де кількість його завантажень вже перевищила 50 мільйонів.

Classroom - це безкоштовний сервіс для дистанційного навчання, але великою популярністю він тривалий час не користувався. Проте сьогодні, коли навчальні заклади закриті на карантин, його функціонал виявився досить актуальним.

Так, 8 травня 2020 року викладачами інформатики ДНЗ «Білопільське ВПУ» Щербаченко А.Г. та Шершинь О.В. було проведено online-заняття для педагогічних працівників училища на тему «Як працювати з  GoogleClassroom» в режимі ZOOM-конференції. В ході проведення заняття було опрацьовано алгоритм створення власного віртуального класу, створення завдання для учнів та виконання цих завдань зі сторони учня.

Наприкінці заняття педагоги отримали відповідне домашнє завдання із встановленим терміном виконання. Колеги швидко опанували нові технології дистанційного навчання та почали створювати свої власні віртуальні класи, якими ділилися в групі Viber.

Впевнено можна сказати, що можливостями Classroom задоволені всі педагогічні працівники.

Згідно з планом роботи Державного навчального закладу «Білопільське вище професійне училище» на 2019-2020 навчальний рік 06 травня 2020 року в режимі двостороннього спілкування ZOOM відбулося спільне засідання   методичних комісій викладачів та майстрів виробничого навчання залізничного, будівельного, торгівельно-кулінарного, сільськогосподарського  профілів та циклової комісії викладачів та майстрів виробничого навчання  професій, що є загальними для всіх видів діяльності.  Під час засідання члени методичної комісії розглянули питання здійснення  освітнього процесу в сучасних умовах.

Заступник директора з навчальної роботи Глуходід О.М проаналізувала роботу членів методичних комісій  щодо використання технологій дистанційного навчання в сучасних умовах та акцентувала увагу на підготовці членів методичних комісій щодо   участі в обласному конкурсі методичних напрацювань. Також було обговорено питання щодо використання інформаційно – комунікативних компетентностей на уроках теоретичного та виробничого навчання в умовах використання технологій дистанційного навчання.           

Учасники засідання проаналізували роботу щодо комплексно-методичного забезпечення професій «Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних», «Продавець продовольчих товарів. Продавець непродовольчих товарів»,  «Кухар», «Штукатур», «Слюсар з ремонту сільськогосподарських  машин та устаткування. Тракторист. Водій автотранспортних засобів категорії «С»  та предметів   «Основи галузевої економіки і підприємництва», «Основи опадаткування», «Основи статистики», «Економіка підприємства» «Фінанси», «Основи інноваційного підприємництва», «Бухгалтерський облік», «Охорони праці». Детально обговорили  створення електронного навчального комплексу з професії з професії «Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних» та  електронного навчального посібника з предмету «Будова рухомого складу» з професії  «Помічник машиніста тепловоза» з кваліфікації «Слюсар з ремонту рухомого складу 1-2 розряду».

Майстри виробничого навчання залізничного профілю Каркачов В.Т. та Шокола А.М. поділилися досвідом роботи з обдарованими учнями.

З інформацією щодо формування позитивної мотивації та інтересу до професій будівельного профілю через впровадження новітніх технологій та про сучасний урок у контексті компетентнісного підходу виступили молоді спеціалісти майстер виробничого навчання Моісеєнко В.С. та майстер иробничого навчання Пархоменко Г.О.

 Значну увагу приділили і підготовці учнів випускних груп  до державної кваліфікаційної атестації в умовах карантину. Майстри виробничого навчання  детально доповіли по кожній групі стосовно захисту письмових  екзаменаційних  та творчих робіт. 

Головою методичної комісії залізничного профілю Чаус Є.В. було проведено педагогічний онлайн-тренінг «Вплив успіху педагога на розвиток професійних компетентностей учнів», метою якого було активізувати  творчий потенціал педагогічних працівників, стимулювати бажання педагогів підвищувати свій фаховий рівень.

Як і завжди, спільне засідання методичних комісій пройшло цікаво, змістовно і корисно. 

 

Методист Ірина МАЛИК