Нині серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми одне до одного. Останніми роками визнано поширення в освітній практиці такого явища як булінг.

07.11.2018 року в Білопільському вищому професійному училищі  був проведений  психолого- педагогічний тренінг «Роль педагога у профілактиці учнівського булінгу»,  метою якого було ознайомлення педагогів з поняттями «булінг»; оптимізація стосунків в учнівському  середовищі, недопущення випадків булінгу (насильства серед підлітків), вироблення системи дій при виникненні булінгу у навчальному закладі.

Учасникиотримали корисну  інформацію про поняття учнівського  булінгу, його види, типові характеристики «жертви», «спостерігача» та «агрессора». Спільними зусиллями  були розроблені психологічні портрети учасників булінгу. Педагоги самостійно розробили стратегії подолання булінгу, а також способи протидії запобігання цьому негативному явищу в учнівському середовищі.

На закріплення учасники тренінгу отримали пам’ятки «Кроки взаємодії педагога з учнем» та рекомендації «Що можуть зробити педагоги, щоб стати ближчими до учнів?».

Під час заняття учасники тренінгу обмінювалися думками, поринали у свої спогади з дитинства   та отримали позитивні емоції.

Соціальний педагог

Читати далі...

      24.01.2018 року в ДНЗ «Білопільське вище професійне училище» був проведений тренінг для педагогічних працівників  по роботі  з дітьми з девіантною поведінкою з метою підвищення  рівня  поінформованості педагогів про можливі причини виникнення девіантної поведінки в учнів,про особливості профілактичної роботи з учнями даної категорії. В ході  тренінгу  учасники  отримали корисну інформацію, яка була спрямована на визначення поняття «девіантна поведінка», «важкий учень», проаналізували найпоширеніші помилки педагогів при роботі з даними  учнями,виконали вправи «Ромашка», «Фактори впливу», «Випадок з життя», «Рідні та близькі» та розробили рекомендації  щодо роботи з дітьми даної категорії, враховуючи власний досвід роботи та отриману інформацію. Тренінг закінчився вправою «Пісковий годинник», під час виконання кожен оцінив якість проведення семінару та результати роботи. Ведучий звернув їхню увагу на не випадковість такого символу.

 

  

      Отже, під час тренінгу кожен учасник мав  можливість перевернути годинник його сподівань, щоб його реалізовані надії стали основою нових, щоб обов’язково  вони з’являлися і зажадали своєї реалізації.

     15.11. 2017 року практичним психологом та соціальним педагогом було проведено тренінгове заняття «Профілактика правопорушень серед підлітків» з метою ознайомлення учнів з законодавством України стосовно  профілактики вчинення правопорушень  причин та умов, що сприяють вчиненню кримінальних та адміністративних злочинів. Знання неповнолітніми певних законів, норм поведінки, своїх обов’язків перед суспільством, усвідомлення ними шкоди, відповідальності й вироблення у них правової свідомості – зобов'язує добре поводитися й утримує від порушень правил поведінки У ході тренінгу учнів було проінформовано щодо невтішної статистики злочинів, що здійснюються неповнолітніми та про наслідки до яких вони можуть привести.

 

 

     31 березня 2017 року в Державному навчальному закладі «Білопільське вище професійне училище» відбувся  тренінг з теми «Як вирішити конфлікт? Що таке медіація та хто такий медіатор» з метою підготовки педагогів до самостійного проведення медіацій у службі розв’язання конфліктів. Першочерговим завданням тренінгу було розвинути у педагогів комунікативні навички, які необхідні ведучому медіації, сформувати процедурні навички проведення медіації, підхід до розв’язання конфліктних ситуацій.

     Заняття розпочалося з написання учасниками своїх побажань, які вони хотіли отримати від даного тренінгу.

 

     Педагогам була надана інформація, яка спрямована на визначення поняття «конфлікт» та вирішення конфліктних ситуацій з урахуванням задоволення потреб двох сторін.

     Для  педагогів було запропоновано перегляд  відео ролика «Медіація – це»  а також  опрацьовано ряд технік для вирішення конфліктних ситуацій. Під час заняття учасники тренінгу   обмінялися думками, висловили свої сподівання стосовно заснування в закладі служби порозуміння.

     Після перегляду відеороликів  проведено узагальнення  знань з даної теми.

                                                          Практичний психолог

ДНЗ "Білопільське ВПУ"

 

Сіренко О.С.