Якщо учень –

Сангвінік:

Прагнути виробити у нього стійкі інтереси.

Вчити терпінню, наполегливості, того, що треба доводити будь-яку справу до кінця.

Як можна більше заохочувати за моральність у його вчинках.

Викорінювати недбалість і нестаранність при виконанні завдань.

Враховувати, що життєрадісність, товариськість та оптимізм сангвініка здатні обернутися зворотним боком медалі і стати джерелом його легковажності та непостійності.

Флегматик:

Намагатися виробити допитливість і зробити його ініціативним.

Вчити, як правильно перемикати увагу при виконанні різних доручень і як розподілити раціонально час.

Не дратуватися «черепашачими» темпами, а прискорювати їх, застосовуючи навчальну діяльність.

Вчити повного вираженню емоцій.

Намагатися прищепити навички спілкування і розвивати його комунікабельність.

Будь-якими способами пробуджувати кмітливість і уяву учня.

Холерик:

Направити енергію що б'є ключем на потрібні, корисні справи.

Вчити обдумувати свої рішення, оцінювати резерви своїх сил.

Виховувати наполегливість і стриманість, коли неохідно опанувати собе, щоб не розлютитись.

У зародженні погашати будь-яку агресивність.

Холерика необхідно вчити ввічливості і вимагати, щоб він таким став. Саме вимагати.

Холерика не варто вмовляти, він реагує зазвичай тільки на вимоги людей.

Меланхолік:

Не треба вимагати від меланхоліка того, що для нього нездійсненно. Накази уповільнюють його діяльність.

Намагатися підтримати його, схвалити, бути з ним ласкавіше і м'якше.

Націлювати його лише на посильні завдання і допомагати їх вчасно виконати.

Вчити, як треба долати сором'язливість і боязкість, викорінюючи невпевненість в собі.

Підтримувати його самостійність.

Виховувати в ньому ініціативність, товариськість, довірливість і сміливість.

Вчити безстрашності і допомагати позбутися страху.

Ні в якому разі не залякувати його, навіть з благих мотивів.