25 листопада 2018 року в ДНЗ «Білопільське вище професійне училище» стартувала щорічна акція «16 днів проти насилля». Особлива увага під час її проведення приділялася питанням домашнього насилля, тому акція була спрямована проти насилля у сім ї  та формування нетерпимого ставлення до будь – якої форми насилля. Педагогічним колективом і соціальним педагогом закладу  вся робота була направлена на збільшення  знань  про всі форми насилля.  Міжнародна акція розпочалася з  розповсюдження буклетів «Сімя без насильства», «проти СНІД». Проведено анкетування учнів «Анкета виявлення жорстокого поводження з дітьми ». Було проведено низку тематичних виховних годин, конкурсів малюнків, тренінгів.

 


Підлітковий вік — неоднозначний, складний і незвичайний.

Але, на жаль, далеко не кожен батько і мати здатні зрозуміти і прийняти той факт, що дитина дорослішає і віддаляється. У багатьох мам і тат з’являється страх втратити здавалася нерозривному зв’язок з сином або донькою. І тут головне — не наробити помилок, які можуть на довгі роки (а то й назавжди) зіпсувати ваші стосунки. Особливо важливий у цьому плані період першої закоханості вашого сина і дочки.

Одним необережним словом можна зруйнувати довіру, що будувалася роками, в той час як розуміння, терпіння та підтримка здатні ще більше зблизити вас і вашу підростаючу дитину

Дайте зрозуміти вашій дитині, що в неї буде більше волі, але при цьому й більше відповідальності. Воля без відповідальності  безглузда.

  1. Навчіться пізнавати світ, у якому живе ваш підліток, поставте себе на його місце, і ви зможете не тільки досягти довіри у стосунках, але й краще зрозуміти його поведінку.
  2. Тільки-но ви помітили що в дитини з’явилися проблеми, вам необхідно починати діяти негайно.
  3. У багатьох випадках батьки не сходяться в думках про те, яке рішення їм необхідно прийняти щодо ситуації, в яку потрапила їхня дитина. У жодному разі не розказуйте про це своєму синові чи доньці. Ви маєте завжди демонструвати «єдиний фронт».

Батьківськіслова підтримки:

  • «Знаючи тебе, я впевнений, що ти все зробиш добре».
  • «Ти робиш це дуже добре».
  • «Це серйозний виклик, але я впевнений, що ти готовий до нього».

Які слова не слід говорити:

  • «Ти завжди».
  • «Ти взагалі».
  • «Вічно ти».

Як стати впевненим у собі: поради підліткам

Порада перша

Не звертати уваги ні на які насмішки! Адже приводів для них можна знайти дуже багато - наприклад, смішна прізвище, занадто маленький або, навпаки, занадто великий зріст, особливості фігури і комплекції, поганий зір, незвичайне хобі і т.д. і т.п. Тут головне - не вступати в перепалку, як би не було прикро. Потрібно навчитися спокійно подивитися в очі кривдникам і байдуже знизати плечима. Все! Після двох-трьох спроб у дражливі пропаде всяка охота продовжувати - адже вони хотіли викликати негативні емоції, насолодитися приниженням слабкого. А раз мета не досягнута, то годі й намагатися.

Порада друга

Не боятися виділятися чимось на тлі однолітків. Незвичайна зачіска, одяг дозволять бути не таким, як усі - головне, не перестаратися! Нестандартну поведінку викликає спочатку інтерес, а потім і бажання наслідувати. Давно помічено: якщо, наприклад, який-небудь учень в школі на перерві не бере участі у загальних іграх, а відходить убік і починає займатися своєю справою - малювати, грати в гру і т.п. - То невдовзі навколо нього збереться вест клас. Варто спробувати!

Порада третя

Як же деколи складно підлітку самоствердитися в колективі! Лідерами стають одиниці, інші задовольняються роллю «середнячків», а деякі, на жаль, - ізгоїв. Щоб допомогти підлітку адаптуватися в соціальному середовищі, правильно позиціонувати себе в колективі, необхідно почуття впевненості в собі. Виробити його допоможуть декілька порад.

Порада четверта

Тримати голову високо піднятою. Чи не сутулитися, гордо розправити плечі, підняти підборіддя - ось образ упевненої в собі людини! Слід навчитися при розмові дивитися прямо в очі співрозмовнику. А чарівна усмішка довершить «королівський» вигляд, обеззброїть навіть негативно налаштованих опонентів.

Що робити тим, хто переживає реакцію втрати:

  • Шукайте можливість поговорити з людьми, особливо з гарними друзями і близькими.
  • Не перебуваєте один в квартирі, умовте друзів бути з вами.
  • Ваші друзі зараз кращі спеціалісти, які вам допоможуть.
  • Говоріть про те, що сталося і про свої  почуття, але уникайте  безпосередніх  і нав’язливих  спогадів.
  • Думайте про те, що подія вже пройшло і ви в безпеці.
  • Рухайтеся, займайтеся спортом, щоб позбутися  напруги і тривоги.
  • Уникайте вживання алкоголю, заспокійливих  і снодійних. Коли їх дія пройде, все знову повернеться з ще більшою силою.
  • Знизьте вживання стимулюючих речовин (кава, чай, шоколад, кола, сигарети), щоб ще більше не накручувати організм.
  • Звертайте увагу на харчування – обов’язково снідайте і обідайте, вживайте більше овочів і фруктів, пийте до 2 літрів води на добу.
  • Якщо не можете заснути, НЕ залишайтеся в ліжку зі своїми думками. Встаньте, пройдіться, щоб втомитися і спробуйте заснути. Запишіть свої думки на папері. Помийте посуд… Сон прийде.

ПОРАДИ ПСИХОЛОГА УЧНЯМ:

Умій володіти собою

1. Пам’ятайте: найкращий спосіб боротьби з душевним неспокоєм – постійна зайнятість.

2. Щоб забути свої напасті, намагайся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, робиш добро собі.

3. Не намагайся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато корисливіше і безпечніше зайнятися самовихованням.

Пам’ятай: кожна людина – така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ти, приймай її такою, якою вона є. Намагайся знайти в людині позитивні риси, вмій бачити її достоїнства і в стосунках з нею спробуй опиратись саме на ці якості.

4. Май мужність від щирого серця визнавати свої помилки.

5. Вчися володіти собою! Гнів, дратівливість, злість спотворюють людину. Егоїзм – джерело багатьох конфліктів. Виховуй в собі терпіння, пам’ятай, що «рана заживає поступово».

6. Будь-яка справа починається з першого кроку! Пам’ятай: перешкоди нам даються задля нашого розвитку.

7. Людина, має необмежені можливості самовдосконалення, причому в усіх галузях СВОЄЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ.

8. Будь толерантною особистістю.

ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ УКРАЇНСЬКИМ ГРОМАДЯНАМ, ЯКІ ЗБИРАЮТЬСЯ ПРАЦЮВАТИ, НАВЧАТИСЯ АБО ОДРУЖУВАТИСЯ ЗА КОРДОНОМ, ЩОБ ЗАПОБІГТИ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ?

      Нікому не довіряйте свій паспорт. Документи, що засвідчують особу завжди повинні знаходитися тільки у Вас.

      Якщо Ви збираєтеся працювати чи навчатися за кордоном, потурбуйтесь, щоб Ваш контракт був написаний зрозумілою Вам мовою, а також, щоб умови, місце та час Вашої майбутньої праці були чітко обумовлені.

      Залиште вдома або своїм рідним чи друзям детальну інформацію про своє місце перебування за кордоном з адресою і контактними телефонами, а також копію свого паспорту і контракту, своє фото та адреси іноземних друзів.

      Не забудьте з’ясувати номери телефонів українських посольств та консульств за кордоном. Якщо Ви опинилися в складній ситуації або Вам хтось чи щось загрожує, - звертайтесь до представників своєї країни.

      У зарубіжних країнах активно працюють неурядові організації та служби, які надають допомогу особам, що опинилися в скрутному становищі.

      Термін перебування на території іноземної держави, вказаний у Вашій візі. Порушення візового режиму унеможливить Ваш наступний виїзд за кордон.

      Не забувайте, що знання хоча б елементарних слів іноземної мови значно полегшить Ваше перебування за кордоном та виручить у скрутну хвилину.’’

 

Насильство в сім'ї - це злочин від якого, страждають найрідніші люди

Насильство в сім'ї – це будь – які умисні дії фізичного, сексуального, психологічного чи економічного спрямування одного члена сім'ї по відношенню до іншого члена сім'ї, якщо ці дії порушують конституційні права і свободи члена сім'ї , як людини та громадянина і наносять йому моральну шкоду, шкоду його фізичному чи психічному здоров'ю.

Жертвою домашнього насильства може стати будь - хто:

-         жінка, яку постійно лає та б'є її чоловік;

-         дівчинка – підліток ,що страждає від сексуальних переслідувань;

-         старенька бабуся, що її ненавидять власні діти;

-         батьки або інші члени сім'ї ';

-         діти над якими знущаються підлітки.

КУДИ ЗВЕРТАТИСЯ ПО ДОПОМОГУ У

ВИПАДКАХ ПРОЯВІВ НАСИЛЬСТВА

-         до дільничного інспектора міліції;

-         до кримінальної поліції у справах дітей;

-         до служби у справах дітей районної державної адміністрації;

-         до центру соціальних служб для сім'ї дітей та молоді;

-         до відділу у справах молоді та спорту районної державної адміністрації;

Як здолати хвилювання перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією?

 Перед початком уроку:

• Готуйтеся!

• Ретельно вивчайте матеріал.

• Не бійтеся наближення тестування, контрольної роботи, підсумкової атестації.

• Сприймайте це як можливість показати обширність своїх знань і отримати винагороду за виконану вами роботу.

• Потрібно добре виспатися в ніч перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією.

• Відведіть собі час із запасом, особливо для справ, які треба виконати перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією і приходьте на урок незадовго до початку.

• Не прагніть повторити весь матеріал в останню хвилину.

• Не приходьте на урок голодними.

• Візьміть цукерку або що-небудь інше, щоб не думати про тест, контрольну роботу, підсумкову атестацію.

• Не хвилюйтеся.

Під час уроку:

• Уважно прочитайте завдання.

• Розподіліть час на виконання завдання.

• Сядьте зручно.

• Якщо ви не знаєте відповіді, пропустіть це питання і приступайте до наступного.

• Не панікуйте, коли всі починають здавати свої роботи. Ті, хто першим виконав завдання, не отримають за це додаткових балів

УСПІХІВ ВАМ!!!

Нині серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми одне до одного. Останніми роками визнано поширення в освітній практиці такого явища як булінг.

07.11.2018 року в Білопільському вищому професійному училищі  був проведений  психолого- педагогічний тренінг «Роль педагога у профілактиці учнівського булінгу»,  метою якого було ознайомлення педагогів з поняттями «булінг»; оптимізація стосунків в учнівському  середовищі, недопущення випадків булінгу (насильства серед підлітків), вироблення системи дій при виникненні булінгу у навчальному закладі.

Учасникиотримали корисну  інформацію про поняття учнівського  булінгу, його види, типові характеристики «жертви», «спостерігача» та «агрессора». Спільними зусиллями  були розроблені психологічні портрети учасників булінгу. Педагоги самостійно розробили стратегії подолання булінгу, а також способи протидії запобігання цьому негативному явищу в учнівському середовищі.

На закріплення учасники тренінгу отримали пам’ятки «Кроки взаємодії педагога з учнем» та рекомендації «Що можуть зробити педагоги, щоб стати ближчими до учнів?».

Під час заняття учасники тренінгу обмінювалися думками, поринали у свої спогади з дитинства   та отримали позитивні емоції.

Соціальний педагог

Читати далі...